FriForma: Ana Kravanja, Lotus Eddé Khouri, Jean-Luc Guionnet, Daichi Yoshikawa in Samo Kutin



V dopisovanju,  gibalno-glasbeni performans

Avtorici in izvajalki: Ana Kravanja in Lotus Eddé Khouri, ob 20.00

ob

21.00

Koncert: Jean-Luc Guionnet (saksofon), Daichi Yoshikawa (elektronika)  in Samo Kutin (hurdy-gurdy, elektronika)

Vstopnina: 5€

Konec sezone koncertnega cikla  FriForma bomo sklenili s prvim skupnim projektom instrumentalistke in vokalistke Ane Kravanja in pariške plesalke in koreografinje Lotus Eddé Khouri. Plesno-glasbenemu nastopu bo sledil koncert Jean-Luc Guionneta, Daichija Yoshikawe in Sama Kutina, ki so večkrat drug z drugim nastopali v duih tokrat pa bodo, na povabilo FriForme, prvič nastopili kot trio.

Idejo o skupnem projektu sta Ana Kravanja in Lotus Eddé Khouri začeli razvijati po sodelovanju na Kongresu svobodne improvizacije ImproCon v Kumrovcu na Hrvaškem, kjer sta poleti 2015 prvič skupaj nastopili v dveh glasbeno-gibalnih ad hoc improvizacijskih zasedbah. Z večjo skupino glasbenikov in performerk sta ponovno skupaj nastopili decembra 2015 na performansu v podhodu Ajdovščina v Ljubljani, v organizaciji KUD Mreža.

Projekt V dopisovanju je plod večmesečnih izmenjevanj nalog, ki sta si jih Ana in Lotus dodeljevali preko elektronske pošte.  Namen nalog je bil preseči lastne kreativne vzorce in odpreti nove izrazne možnosti. Izhajata iz razmišljanja o njunih vsakodnevnih umetniških praksah ter o njihovem položaju na javnih predstavitvah. Preko zadanih izzivov znotraj različnih umetniških praks preizprašujeta lastno ustvarjalnost in osebno v odnosu do skupnega.

Ana Kravanja je glasbenica, violinistka, ki na področju improvizirane glasbe sodeluje z mnogimi slovenskimi in tujimi glasbeniki in plesalci. Zasnovala je Kompozicijo za pepel - skulpturno postavitev z živim zvočnim materialom (2013) in projekt Glacies - strukturirano improvizacijo za kvartet in kompozicijo Tinitus za oktet hladilniških polic (2014). Letos je sodelovala pri večmedijskem projektu Resurekcija pod idejno zasnovo in režijo Bratka Bibiča, uprizorjenem v Javorci in v Ljubljani. V duu Najoua ustvarja avtorsko glasbo na štirinajstih kalimbah, v triu Širom pa komponira na razna klasična, tradicionalna in doma narejena glasbila. Aktivno se ukvarja tudi z vokalnim raziskovanjem.

Povezava: https://www.youtube.com/watch?v=nS1vcGL1E3M

Lotus Eddé Khouri (1983) je v Parizu živeča plesalka in koreografinja. Po študiju na cirkuški akademiji Circus Annie Fratellini se je usmerila k plesu in se izpopolnjevala pri priznanih koreografinjah Catherine Diverrès in Nacera Belaza. Kot performerka je sodelovala na večletni mednarodni turneji plesalca in koreografa Muhanada Rasheeda s katerim še vedno sodeluje na področju videa, performansa in sodobnega plesa zreduciranega na najpreprostejši gib. Od leta 2010, v svojih projektih videa in performansa, sodeluje z glasbenikoma Jean-Luc Guionnetom in Stéphane Rivesom in kiparjem Christophe Macéem. Od leta 2013 raziskuje razmerja med plesom in glasbo ali med plesom in drugimi umetniškimi disciplinami. Pri njenem delu je osnovnega pomena redukcija pomena, pripovedi, gibov in gest, kakor tudi omejitev kostumografije in scenografije.

Povezave: http://lotuseddekhouri.com/STRUCTURE-COUPLE, http://lotuseddekhouri.com/RECIPROCAL-SCORES, http://lotuseddekhouri.com/TOURNURES

Jean-Luc Guionnet (Lyon, 1966) je človek raznolikih ustvarjalnih in raziskovalnih interesov. Je improvizator, skladatelj elektroakustične glasbe, slikar, performer in filozof, ki je diplomiral na Sorboni iz sodobne umetnosti in estetike. Pri nas ga poznamo predvsem v vlogi saksofonista in organista, ki se je tukajšnjemu občinstvu predstavil na več samostojnih koncertih svobodno improvizirane glasbe, pa tudi na nastopih z drugimi improvizatorji (npr. Seijirom Murayamo) in zasedbami (free-jazzovski trio The Ames Room).
V Parizu delujoči glasbenik je kot solist, z lastnimi zasedbami in v raznih sodelovanjih doslej izdal več kot trideset plošč po vsem svetu, napisal številne skladbe in ustvaril več radijskih iger in programov za Radio France. Med njegovimi sodelavci v polju elektroakustične glasbe so Eric La Casa, Eric Cordier, Pascal Battus, Edward Perraud, Frédéric Blondy, Sophie Agnel, André Almuro, Olivier Benoit idr. Igra predvsem v lastnih zasedbah Hubbub, Phéromone in The Ames Room (s Claytonom Thomasom in Willom Guthriejem). Komponira predvsem za teater, plesni teater in eksperimentalne filme.
Kot organist združuje veščino improvizacije z jezikom sodobne glasbe 20. stoletja. Igral je po cerkvah in samostanih po vsej Evropi, največ v Franciji, pa tudi v Avstriji, Veliki Britaniji, Španiji, Švici, na Škotskem… Posnetki teh koncertov so izšli na več nosilcih zvoka v Franciji, Maleziji, ZDA in na Japonskem.

Povezava: www.jeanlucguionnet.eu

Daichi Yoshikawa (1986) je eden najbolj zanimivih improvizatorjev mlajše generacije, ki trenutno živi med Berlinom in Londonom. Njegovi pripomočki so mikrofoni, Yamaha MSP3, MSP5, H27 in mešalka Mackie, razni kovinski objekti ter majhna tolkala. Zanima ga, pogosto glasna, konstrukcija momenta, ki ga deli s soigralci. Predkratkim je ustanovil trio, ki ga je poimenoval наказание s švedskim kontrabasistom Joelom Gripom in francoskim bobnarjem Antoninom Gerbalom.
Daichi Yoshikawa je bil letos rezident cikla FriForma, ki je na tedenskem bivanju v Ljubljani, nastopil s triom lll 人izg. /el/) in v duu s Samom Kutinom. V drugi polovici decembra se bosta podla na kratko turnejo v Udine, Gradec in na Dunaj.

Povezava: daichiyoshikawa.tumblr.com

Samo Kutin (1982) je znan po rabi nekonvencionalnih instrumentov, bodisi tistih, ki so že izginili iz vsakdanje rabe, ali doma narejenih zvočil sestavljenih iz strun, lesa, buč, železa, kamna, stekla in odpadnega materiala. Eden izmed tradicionalnih inštrumentov, ki jih uporablja, je tudi madžarsko srednjeveško glasbilo hurdy gurdy, s katerim ga lahko vidimo na ljubljanskih ulicah in na nastopih eksperimentalne improvizacije. Vodi glasbene delavnice za otroke, ustvarja glasbo za pravljice in gledališča in med drugim sodeluje v glasbenih skupinah Samo Gromofon, Salamandra salamandra, Najoua, Horda grdih in Širom. Na polju neidiomatske improvizacije zadnja leta poglobljeno raziskuje zvočno hrupni potencial hurdy-gurdyja, ki ga poleg učinkovitih preparacij suvereno in s hoteno grobostjo ozvočuje prek kontaktnih mikrofonov in akustičnih resonatorjev, kot so vzmeti in sodi. Lahko bi rekli, da predvsem z uporabo kontaktnih mikrofonov skenira in na plano vleče drobovne procese inštrumenta, z direktno fizično aplikacijo pa tudi povzroča in plasira do sedaj neznana trenja.

Povezava:http://www.sploh.si/samokutin

 

Projekt »V dopisovanju« je podprlo Ministrstvo za Kulturo RS.

Koncertni cikel FriForma podpirata Ministrstvo za Kulturo RS in MOL-Oddelek za kulturo.

 

 







Web: Anna Ehrlemark, Urška Merc, Uroš Gustinčič, Nataša Serec.
Animacija: Mileta Postić
program arhiv AKC Metelkove mesta dejavnosti novosti stik ACC Metelkova mesto archive activities news contact